My photo
Papar, Sabah, Malaysia
Daughter to a lovely parents. A sister/friend/teacher-to-be. Akim's Ucuk.

Tuesday, April 24, 2012

Awak! Susah sangat ka?

Salam buat semua Followers & Stalkers!


Oleh kerana hari ini otak aku begitu lantang bersuara! Aku buat entry ini... Bukan untuk memprotes macam budak-budak Ribena yang mengaku mereka itu berakal tapi akal mereka hanya mampu diguna pakai di jalanan/lorong-lorong kecil dunia!


Ahh sudah! Merepek!


Typical community of this very little country!


Okay! Aku menulis bukan kerana aku nak kritik mana-mana Parti/kaum/etc.. Aku menulis hanya untuk renungan masyarakat yang kadang-kadang pandang remeh terhadap makhluk Tuhan seperti aku!


KFINE! --'


1. Ucapan *TERIMA KASIH*/*THANKS*!
Wahai orang Bumi, susah sangat ka nak ucapkan Terima Kasih setiap kali orang lain sudah buang masa hulurkan bantuan? 


Hairan!


2. Ucapan *TOLONG*/*PLEASE*!
Ooiiiiii! Aku rasa macam nak karate sesetengah insan yang tak reti nak beradab bila minta tolong. 


Wahai kakak/abang/adik/makcik/pakcik/etc...
Sila bagi perhatian........! Bukan susah pun nak cakap TOLONG! :)


3. Tolong SENYUM!
Ini khas buat warga cashier yang berada di luar sana. Tak kiralah di Giant/Servay/1Borneo/Suria Sabah!


Semasa pelanggan tercenggak di kaunter korang yang tak berapa nak gempak tu...., tolonglah senyum.


Senyum itu satu sedekah kan?


Jangan niat nak menggoda Abang-abang kacak sudahlah...!


4. Taip dengan SEMPURNA!
Ini yang paling tak bole tahan! Tak tercapai dek akal dah ni!


kew - ke/ka
manew - mana
sajew - saja
bowrink - boring
bowsan - bosan
akuew - aku
caye - saya
titew - kita

Wahai adik-adik yang baru nak belajar ABC, tak boleh ka kalau nak EJA elok-elok? Terbelit-belit lidah nak baca! 

Tak nak cakap banyak, tengok video kat bawah sudah! Terbaik dari Anwar Hadi.
-
-
-
-

5. Blog Yang Berat!
Aku tak menyampah! Tapi seriously aku fedup dengan blog-blog yang lambat gila nak load! Sorry! Mungkin, line B.band aku ini yang merepek....

Tapi, it hurts me... Whenever I'd wanted to BW/Follow/leave comments, your Blog load slowly! I said - what the fish?.

Next time, Im going to share to all dear Bloggers macam mana nak ringankan blog!

That all for today!

Until next time!

xoxo

2 comments:

kocix! said...

yg titewwwwww uh mmg taleh blah!
sape msj aku camtu, ase nak lempang2 aje!

Sherly Lily said...

lempang dan sewaktu dengannya kan? bajet hot siapa yang buat macam tu. ggrrrrr --'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...