My photo
Papar, Sabah, Malaysia
Daughter to a lovely parents. A sister/friend/teacher-to-be. Akim's Ucuk.

Saturday, December 10, 2011

Luahan Perasaan ! :/

Salam buat semua bloggers !

Entry kali nie, ENTAHLAH! 
Sukar untuk digambarkan tiap perkataan, perasaan yang semakin membelenggu ~
gggrrrrrrrr! 
Yang penting, "mungkin" aku masih waras di sebalik kegilaan yang melanda diri ! semakin menjadi-jadi nampaknya ~

aku mahukan JAWAPAN itu!

Aku duduk di sudut-sudut sebuah bilik kecil , menyorokkan diri daripada makhluk-makhluk Tuhan yang lainnya! 
Entah! 
Aku lebih suka mengasingkan diri daripada ragam-ragam manusia yang berbagai..
Aku yang bagai manusia terkapai-kapai di tengah lautan mencari hala tuju . tapi , hasilnya aku masih terkandas di tengah-tengah lautan itu! 

Yaahhh.. lautan yang itu ! (gggrrrrr!)

Walaupun telinga sudah disumbat dengan wayar "earphone" yang dipinjam dari jiran sebelah rumah ! (ini tipulah sangat okay!), namun masih jugak kedengaran suara-suara makhluk yang bergosip-gosipan! 
(mungkin aku patut lari ke hutan ? eisshhhh !)

Di hadapan pula , kedengaran manusia-manusia bersorak-sorai apabila menjaringkan gooooooaaaaaaaalllllll ! 
Err, sesekali aku menjenguk-jenguk melalui jendela kecil segala gelagat manusia-manusia itu ! mengalahkan gelagat pemain negara!
Menggelecek , mengheret , dan segala meng- yang ada!

Fikiranku jauh melayang! 
Lelah aku merangkak mencari jalan keluar!aku terkandas lagi.. 

Jari-jemariku bagai kaku! 

Kepala meronta-ronta sebagai ingin meracau! 
Ahh ! 
Perasaan itu! Apa agaknya namanya?
marah ? tidaakkk ! ini lebih dari itu !
suka ? noooo ! itu sudah jauh meleset !

Ini lebih kepada kecelaruan yang melanda diri.  
Yaah ! itu jawapannya! aku celaru !
Kusut-masai segala urat-urat di kepalaku..! 
Bagai tersimpul mati.. 
Aku bayangkan, haruskah aku menggunakan segala saiz dan bentuk spanar kepunyaan ayahanda tercinta untuk meleraikan kekusutan itu? 
Ouhhh tidak !
Aku akan menjadi semakin parah !

Kecelaruan ini, kadang-kadang membuat aku terfikir.. 
Apa agaknya kesudahan cerita kita selepas kita bangun esok hari? 
Esok hari, mampukah kita bersorak-sorai lagi?
Mampukah kita bergosip-gosipan lagi?
Apa agaknya kesudahan ayam-ayam jiran sebelah rumahku itu? 
Mampukah lagi mereka memecah kesunyian dengan bunyi kokokan mereka?
Atau, esok hari mereka akan dijadikan santapan malam bondaku yang tersayang? :)

Persoalan-persoalan sedemikian rupa sering mengusutkan kepala ku! 
Otak ku bagai ingin tercampak dari tengkoraknya! 
Aku buntu! 
Jawapan seperti apa agaknya yang aku perlukan? 
Nafas ditarik sedalam-dalamnya !
Aku cuma inginkan kedamaian, hanya itu yang aku perlukan! 
Lantas, aku bertindak untuk terus berdiam dan sedaya upaya merangkak dalam kegelapan! 

Mencari jalan yang mungkin lebih diredhai-Nya ~

Yang penting, apa pun persoalan yang melanda diri ini setiap kalinya, aku masih mampu melawan arus laju ini! 
Aku masih mampu kekal waras setiap kali iman bagaikan tercalar, terhakis sedikit demi sedikit! 

Syukur ke hadrat-Nya !

Apa pun persoalan yang mungkin akan melanda diri selepas ini , jawapannya akan hanya ada satu ! yaah , hanya satu ! DIA ! 
dia punca kekuatan ku! 
dia punca aku masih mampu berdiri GAH daripada manusia yang lainnya! 

Siapa Dia? Dia lah jalan yang benar dan diredhai-Nya ! 


fuuuhhhh! penat menaip! okay-okay ! dengan mata yang kuyu/jari yang longlai, aku akhiri contengan kali ini dan yeaahhh dengan harapan kita dapat bertemu lagi di kemudian harinya. 

"If God Wills" :)

Salam 1 Bloggers ! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...